‘Speelgoed met apps geen succes bij kinderen’

game-of-life-zappedWe hebben op iPadclub regelmatig geschreven over appcessoires. Disney-autootjes die je over het scherm kunt laten razen, de GameChanger waarbij je iPad een speelbord wordt, of knuffelhoezen waarbij de iPad kan worden weggestopt in een knuffelbeest. Ook schreven we dat speelgoedmakers als Mattel en Hasbro zich bedreigd voelden door de iPad: die slurpt steeds meer aandacht van de kids op, waardoor ze minder vaak een spelletjesdoos uit de kast pakken. Een artikel in The New York Times wekt nu de indruk, dat de combinatie van speelgoed met apps nog helemaal geen succes is.

Hasbro bracht vorig jaar bijvoorbeeld een iPad-versie uit van de klassieker Game of Life (zie foto hierboven). Het was een combinatie van een fysiek spel en een iPad-app. In plaats van een rad op het speelbord moest je draaien aan een rad in een iPad-app. Hasbro wilde daarmee laten zien dat ze in het iPad-tijdperk nog steeds relevant zijn. Maar het idee sloeg totaal niet aan, net als het idee om Barbie-poppen en Hot Wheels-autootjes te koppelen met spelletjes op de iPad. Volgens Jim Silver, hoofdredacteur van de website timetoplaymag.com wordt 90% van het appspeelgoed slecht verkocht. Ook bij ander speelgoed is er een probleem, zoals bij de eerder genoemde Disney AppMates-autootjes: “Mijn kinderen ontdekten vrijwel meteen dat de game ook werkt met hun vingers en gebruikten de autootjes totaal niet meer. Nu is het de zoveelste iPad-game.”

Het artikel is te lezen bij The New York Times.

Categorie(ën): Accessoires

5 reacties op “‘Speelgoed met apps geen succes bij kinderen’”

↓ Meteen naar reactieformulier

  • Dat ga binnenkort veranderen met de nieuwe Furby’s.

  • Ik zie ook totaal geen meerwaarde in game of life. Of je nu een rad of een iPad draait: geen verschil.
    Voor trivial persuit zou het wel handig zijn alle vragen op een iPhone te hebben. Maar ook niet echt revolutionair.

    Een spel opmde iPad speel ik alleen en met vrienden trek ik de (bord)spellen kast open! Veel leuker.

  • Wij hebben de GameChanger met oa Ik Hou Van Holland.
    Typisch voorbeeld van willen crashen en geen fatsoenlijke update meer geven. Na een paar keer spelen elke keer dezelfde vragen. Saai en duur spel dus!

  • Ik ben blij dat er spellenmakers wel wat verder denken.
    Goliath (de Nederlandse spellenmaker :) denkt gelukkig wat verder na en komt binnenkort met Holografx.
    Er is nog niet veel van te vinden (ben van de week op locatie geweest), maar het wordt een speelbord waarbij je je iPhone/iPod nodig hebt om een holografische video af te spelen.

    Ze vermarkten het voor het geven van tovervoorstellingen, maar ook om op een speelse interactie met je vriendjes te krijgen. Jongens (5-11) verwacht ik dat het enorm gaaf zullen vinden.
    Nmi wordt dit de nieuwe game waar films een versie van krijgen. Dus geen Angry Birds, Temple Run of Cut The Rope meer.

  • Veel te veel gedoe allemaal.

Reacties zijn gesloten.
 
moveexpand

Laatste reacties