‘Speelgoed met apps geen succes bij kinderen’

Speelgoed met apps slaat nog niet aan, betoogt een artikel in The New York Times.

game-of-life-zappedWe hebben op iPadclub regelmatig geschreven over appcessoires. Disney-autootjes die je over het scherm kunt laten razen, de GameChanger waarbij je iPad een speelbord wordt, of knuffelhoezen waarbij de iPad kan worden weggestopt in een knuffelbeest. Ook schreven we dat speelgoedmakers als Mattel en Hasbro zich bedreigd voelden door de iPad: die slurpt steeds meer aandacht van de kids op, waardoor ze minder vaak een spelletjesdoos uit de kast pakken. Een artikel in The New York Times wekt nu de indruk, dat de combinatie van speelgoed met apps nog helemaal geen succes is.


Hasbro bracht vorig jaar bijvoorbeeld een iPad-versie uit van de klassieker Game of Life (zie foto hierboven). Het was een combinatie van een fysiek spel en een iPad-app. In plaats van een rad op het speelbord moest je draaien aan een rad in een iPad-app. Hasbro wilde daarmee laten zien dat ze in het iPad-tijdperk nog steeds relevant zijn. Maar het idee sloeg totaal niet aan, net als het idee om Barbie-poppen en Hot Wheels-autootjes te koppelen met spelletjes op de iPad. Volgens Jim Silver, hoofdredacteur van de website timetoplaymag.com wordt 90% van het appspeelgoed slecht verkocht. Ook bij ander speelgoed is er een probleem, zoals bij de eerder genoemde Disney AppMates-autootjes: “Mijn kinderen ontdekten vrijwel meteen dat de game ook werkt met hun vingers en gebruikten de autootjes totaal niet meer. Nu is het de zoveelste iPad-game.”

Het artikel is te lezen bij The New York Times.

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.