Uitgelicht
Apple's maart 2024-aankondigingen
Toon of verberg de lijst met posts

Huffington Post voegt uiterlijk van de site toe aan iPad-app

Huffington Post of HuffPost heeft haar iPad-applicatie vernieuwd naar versie 3. Nieuw is dat de app nu ook de krant-achtige layout van de website heeft naast de nog steeds optionele iPad-layout.

Huffington Post oude layout op de iPadDe gratis internationale internetkrant The Huffington Post is voorzien van een grote update voor de iPad. Versie 3.0 zorgt dat de app het uiterlijk krijgt van de website. Voorheen had de app enkel een iPad-specifieke layout (screenshot). Het nieuwe uiterlijk is een keuze-optie die op elk moment kan worden teruggedraaid. De navigatiebalk is verdwenen, maar de app voelt nu veel meer aan als een krant en artikelen lezen zelfs als een boek.


Vooral in de verticale stand ziet The Huffington Post er meer uit als een authentieke krant nu (screenshot onder). Versie 3 voegt maar liefst zes nieuwe mogelijke indelingen van verticale pagina’s toe. De hoofdpagina en rubriekspagina’s zoals Business, Politics en Culture, hebben allemaal dezelfde indeling in zowel de verticale als horizontale iPad-stand. Het enige verschil is dat de populaire artikelen in horizontale stand naast de Top Stories komen te staan. In de recht opstaande houding staan die eronder. Daaronder wordt de linker kolom altijd gevuld door columns en de rechter door de laatste berichten.

Huffington Post nieuwe layout op de iPadAan de hand van de sleutel rechts bovenin het scherm kan er gewisseld worden tussen de oude en nieuwe layout. Daar zijn eveneens instellingen te wijzigen als het al dan niet tonen van een fullscreen-weergave van een artikel, de lettergrootte en de inloggegevens voor Instapaper, waarmee verhalen kunnen worden bewaard voor offline gebruik in de app.

De Huffington Post is een in 2005 opgericht nieuwsblog dat al snel het statuut van een krant vergaarde vanwege de professionaliteit van de artikelen en de auteurs. Toch wordt een groot deel van de schrijvers niet betaald door het medium; zij doen het volgens oprichtster Ariana Huffington voor de publiciteit die ze ermee vergaren. De community van de website (en applicatie) is enorm fanatiek. Zo heeft het laatste artikel over de rellen in Londen, ‘London Riots Rage On For Third Day’, maar liefst 10.420 reacties vergaard.

Met de vernieuwde applicatie geeft ‘HuffPost’ antwoord op de vraag van krantenuitgevers hoe een dagblad er moet uitzien op de iPad: als nieuw medium én als oude krant.

Downloaden: Huffington Post (gratis)

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.