Apple wil iPad-verkoop op zakelijke markt stimuleren

Apple wil de iPad-verkoop op de zakelijke markt stimuleren. Ze hebben daarvoor Ingram Micro ingeschakeld om de verkoop extra vaart te geven.

ipad zakelijkDistributeur Ingram Micro zegt van Apple de opdracht te hebben gekregen om de iPad als zakelijke tablet te gaan promoten. CEO Greg Spierkel van het bedrijf, zei dat Apple tot nu toe de voorkeur gaf aan de consumentenmarkt, maar dat er nu sterker de nadruk op zal worden gelegd om ook de zakelijke markt te bedienen. De zakelijke markt is nog een relatief onontgonnen gebied voor Apple. Om de contacten makkelijker te laten verlopen knoop Apple connecties met bedrijven aan die er meer ervaring mee hebben. Apple vroeg Unisys een week geleden om onderhoud en andere diensten voor Apple-producten te gaan leveren aan het bedrijfsleven en de overheid.


Daarbij ging het vooral om desktopsystemen, maar Unisys was ook al bezig met het maken van iPhone-applicaties voor overheidsklanten. Zo is er een app voor het US Department of Homeland Security (binnenlandse veiligheid), waarmee de grenspatrouille de status van technische systemen kan checken. Unisys is van plan om nog meer applicaties voor overheden te maken. Daarbij speelde een rol dat ze weten hoe de informatie beveiligd kan worden verzonden via de iPhone.

Wat de iPad betreft: afgelopen kwartaal werden 4,19 miljoen iPads verkocht. Apple beweert dat meer dan 65 procent van de Fortune 100-bedrijven al iPads gebruiken of onderzoek doen naar de mogelijkheden. Een mogelijke doelgroep zijn verkopers, die vaak onderweg zijn.

Reacties: 11 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.